Don't want no papergangsta.

Jag har klippt mig! Det är ingen större skillnad jag vet, men w/e. Jag gillar det, tror jag.
Och ignorera det faktumet att jag ser ut att vilja döda någon. Ok?

Uglies/Pants on fire

Just nu läser jag dessa två böcker.

Ingen av dem är väl sådär jättespännande, men åtminstone så är ju Meg Cabots böcker minst sagt lättsmälta. Uglies har jag inte kommit så långt i än, men Nora sa att den var bra. Haha.

SUMMERTIME

1.Vilken stad bor du i? As much as I'd like to say Stockholm, I have to say... Crappy Åkersberga.
2.Vad är sommarens hetaste planer?: Uhhm. Haha, jag tänker göra vad fan jag har lust och orkar med i sommar. (har gjort...)
3. Favoritoufit en varm utekväll?: Klänning, converse och jeansjacka, in case of cold.
4. Filmkväll eller bio?: Bio!
5. Någon sommarflört?: Nepp
6. Senaste drinken?: Haha, drinkar om det ändå vore så väl. Nä men cider.
7. Blir du lätt brun?: Nej :(
8. Härligaste stranden?: Fäboda i Finland.
9. Ska du på någon festival denna sommar?: Nej :((((((
10. Sommarens favoritdoft?: Havet. Det doftar alltid gott - det doftar frihet.
11. Saknar du någon just nu?: Jaaaaa.
12. Sportar du mycket i sommar?: Hahhahaha. I try.
13. Sommarens topplåt?: SKAKA ROOOOMPAH
14. Vilken skola börjar du i efter lovet?: Täby enskilda.
15. Kan du tänka dig att använda stringbikini?: NEVER EVER
16. Har du tältat under sommaren?: Yes.
17. Är du rädd för småkryp?: Mycket.
18. Senaste resan?: Till Åland.
19. Föredrar du pool eller hav?: Hav. Alltid.
20. Eller är du en badkruka?: Nej, hahaha.
21. Vad är det för datum nu?: Den 28 Juli.
22. Längtar du till skolan?: NEJ

Så häng dem högt, häng dem långsamt. Jag kräver hämnd.

Ibland är jag så arg att jag skakar, och titta - jag har till och med en spellista för de stunderna.
(men jag jobbar på den så kom gärna med tips, hehe)

Inception.


Vill någon se den här filmen med mig?

Chicago/Sufjan Stevens/Illinois


klick.
(min bild)

18:22



(pics by moi)
En timme, en minut. Här står tiden still.

Pojken med hålet i handen.



Den här killen kommer att bli min död en vacker dag.

Men älskling, vi ska alla en gång dö.

Nu är det så att Kent är sådär fina att man bara vill dansa på molnen men samtidigt gråta ögonen ur sig. (De spelade här i Onsdags men jag var inte där och det gör ont i mitt lilla hjärta.)

Pojken med hålet i handen
Tar av sig tröjan
ett födelsemärke
fläckar hans hud
och genom fönstret
är han skapad som en gud
Hon målar läpparna röda
från hålen där de sprack
och framför TV:n
blir hennes hud
Blek & Gul
Framför TV:n
blir vemsomhelst ful


Mannen i den vita hatten (16 år senare)
Minns du vår blodsed, våran lag
Vårt dumma korståg mot en lika korkad stad
Jag minns allt, som naglarna mot glas
Men du bara skrattar åt mig, förminskar allt till ett skämt
Men jag ser på din ängsliga hållning, din jagande blick att de känns
Att det är långt hem


Frank
Långsamt glömmer man bort allt
också träskor och Gul Blend i smyg
men jag minns saker han sa som gjorde mig större
äldre inte så blyg
På hans jacka satt fyra märken
Hjältar i glittrande tyg
Slade, Kiss, Bowie & Sweet, året när Pinups var ny


Blåjeans
Kanske var det en dröm
Kanske är min hjärna tumlad & tömd
Urblekt & tvättad
annars hade jag aldrig glömt
Kanske har jag ett skal
Ett hårt oigenomträngligt skalbaggeskal
av urvuxna kläder
Ett litet barn som når till tak…


Berg&Dalvana
När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för 2?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?


Slutsats
Ta min hand eller låt bara bli
Mindre kan ingen göra, mera kan ingen göra
Se mig se mig eller låt bara bli
Mindre kan ingen göra, mera kan ingen göra


Det finns inga ord
Och i mitt land så får man inte vara förmer
Det här är Sverige och vi gråter aldrig mer
Det finns inga ord för det, på det här jävla språket
Jag har inga ord för att vi andas, tänker, känner samma sak


(You get my point, ok? ok.)

Du är för fin för mig (Men jag vill ändå ha dig).

Jag kanske redan har lagt ut det här klippet, men vet ni vad? Det gör absolut ingenting, för det här kan man titta på om och om igen och det är fortfarande lika hjärtskärande. Lika vackert, och lika fint. Watch it.

AND THEN?


HAHAHAHHA, made me laugh like a loonatic on loontablets!

I would like to leave this town for other shores.

Har kommit hem från Åland nu. Lite såhär såg det ut.






The lonliest people were the ones who spoke the truth.



Mina bilder.

the faker.

(to you from me)

love me in the mornings

skin still unmarked by the world

love me when i stumble home

drunk and tired



love me after a long day

when i wear the decay

the rot

of existence

on my thoughts



love me when I’ve given up

myself

you

us



love me when I’ve been unfaithful



when i’m idiotic

when i’m broken

when i have nothing more to give

when all i do is drink take feed from you



love me without hesitation

love me seriously

love me silly

love me stupidly



love me endlessly

love me the way you receive me



or just don’t love me at all

källa.

Come on, skinny love - Cut out all the ropes and let me fall.

För tillfället finner jag den här killen ganska så mycket oemotståndlig. Han är hemskt charmig.


And she said "te amo".

Det är så obeskrivligt skönt att vara ensam hemma. Vet ni det?

my heart skipped a beat.















Killar kan vara ruskigt fina ibland alltså. Tycker ni inte?
(okay, you get my point? nu kanske det räcker med bilder..)

New York.

Efter att ha läst den här bloggen vill jag till New York så jävla mycket att jag inte vet vad jag ska ta mig till! Ååååhhh




Bilderna är från samma blogg.
(btw så är jag hemma nu, om du inte listade ut det redan!)

Guld värt.

JAG ÄR SÅ DESPERAT MAN KAN TÄNKAS BLI
DEN SOM GÅR MED MIG PÅ HÅKAN I NOVEMBER, DEN ÄR JAG EVIGT EVIGT EVIGT TACKSAM. PÅ RIKTIGT.
JAG DÖR OM JAG INTE GÅR, OCH INGEN VILL GÅ MED MIG, OCH DET GÖR ONT. DET GÖR DET.
Så, ska du gå, vill du gå, SVARA!

the only kind of love that never gets built Is the only kind of love that never falls.

Lite såhär har jag känt mig på sista tiden.



Hur man nu kan känna sig så. Haha.

RSS 2.0